Aktualności

15h pracy kierowcy – co z nich wynika dla osoby rozliczającej ewidencję a co dla kierowcy

Bardzo emocjonujący i wymagający wyjaśnienia temat nadgodzin w transporcie w kontekście 15h czy 21h pracy kierowcy.

Osób, które interesuje to co zostało zapisane na karcie kierowcy jest kilka. Sam kierowca, żeby wiedział ile może jeszcze jechać, pracować a ile ma odpoczywać zgodnie z przepisami. Dyspozytor aby wiedział, czy może przyjąć kolejne zlecenie na dany pojazd z danym kierowcą oraz osoba rozliczająca te zapisy i tworząca ewidencję, listy płac.

Z tego odcinka dowiesz się kiedy i dlaczego dochodzi do niejasności w rozumieniu 15 godzin „pracy” kierowcy.

Nie wszystko jest „pracą” co się tak potocznie nazywa i dlatego też nie zawsze 15h aktywności kierowcy powoduje naliczenie godzin nadliczbowych w transporcie.

Kiedy przekroczenie 8h jest nadgodziną, a kiedy dopiero przekroczenie 11 godzin jest nadliczbowe? Złe analizowanie aktywności kierowcy z tachograf pozbawia go należnego dodatku za nadgodziny, nakładanie doby na dobę (synchronizacja dób od pierwszego zdarzenia z nachodzeniem się dób) powoduje błędy w ewidencji.

O tym wszystkim w ostatnim odcinku serii eksperckiej na kanale Liczy się Transport.

Interesuje Cię wybrany fragment? Kliknij na oznaczenie czasu i przejdź do wybranego fragmentu.

00:00 Nadgodziny po 15h pracy kierowcy

00:41 Potoczne określenie czasu pracy

01:38 Aktywności z tachografu

03:10 Jak rejestrować aktywności w kolejne na załadunek

04:30 Norma pracy 8h i nadgodziny kierowcy

06:20 Planowanie wymiaru w systemie równoważnym

07:40 Nadgodziny w systemie równoważnym

08:50 Aktywności w sobie kierowcy

12:00 Nadgodziny po odpoczynku w trakcie dnia

Chcesz być na bieżąco z omawianymi tematami?