15h pracy kierowcy – co z nich wynika dla osoby rozliczającej ewidencję a co dla kierowcy
Bardzo emocjonujący i wymagający wyjaśnienia temat nadgodzin w transporcie w kontekście 15h czy 21h pracy kierowcy.
Osób, które interesuje to co zostało zapisane na karcie kierowcy jest kilka. Sam kierowca, żeby wiedział ile może jeszcze jechać, pracować a ile ma odpoczywać zgodnie z przepisami. Dyspozytor aby wiedział, czy może przyjąć kolejne zlecenie na dany pojazd z danym kierowcą oraz osoba rozliczająca te zapisy i tworząca ewidencję, listy płac.
Z tego odcinka dowiesz się kiedy i dlaczego dochodzi do niejasności w rozumieniu 15 godzin „pracy” kierowcy.
Nie wszystko jest „pracą” co się tak potocznie nazywa i dlatego też nie zawsze 15h aktywności kierowcy powoduje naliczenie godzin nadliczbowych w transporcie.
Kiedy przekroczenie 8h jest nadgodziną, a kiedy dopiero przekroczenie 11 godzin jest nadliczbowe? Złe analizowanie aktywności kierowcy z tachograf pozbawia go należnego dodatku za nadgodziny, nakładanie doby na dobę (synchronizacja dób od pierwszego zdarzenia z nachodzeniem się dób) powoduje błędy w ewidencji.
O tym wszystkim w ostatnim odcinku serii eksperckiej na kanale Liczy się Transport.
Interesuje Cię wybrany fragment? Kliknij na oznaczenie czasu i przejdź do wybranego fragmentu.
00:00 Nadgodziny po 15h pracy kierowcy
00:41 Potoczne określenie czasu pracy
01:38 Aktywności z tachografu
03:10 Jak rejestrować aktywności w kolejne na załadunek
04:30 Norma pracy 8h i nadgodziny kierowcy
06:20 Planowanie wymiaru w systemie równoważnym
07:40 Nadgodziny w systemie równoważnym
08:50 Aktywności w sobie kierowcy
12:00 Nadgodziny po odpoczynku w trakcie dnia