Artykuły
Wizerunek firmy transportowej buduje jej wartość
Na pewno nie raz słyszałeś o tym, że Twoi konkurenci są partnerami różnych wydarzeń lub sponsorują drużyny sportowe. Ty również możesz wykorzystać ten model promocji do zwiększenia rozpoznawalności swojej firmy transportowej. Sprawdź, na czym polega sponsoring, jak się do tego przygotować i dlaczego takie działanie się opłaca.
Przewiń i czytaj dalej…
Na czym polega sponsoring?
Sponsoring to jeden z popularnych sposobów promowania przedsiębiorstwa i działania z zakresu public relations, które niesie ze sobą szereg korzyści dla obu podmiotów umowy. To relacja biznesowa polegająca na przekazaniu określonych środków finansowych w wybranej formie na rzecz osoby fizycznej, organizacji, grupy społecznej czy instytucji. Sponsoring polega na realizacji założeń i celów wynikających z podpisanej umowy między dwoma partnerami. Ostateczny kształt i zakres działania takiej współpracy strony mogą ustalić indywidualnie. Najważniejszą kwestią jest to, że sponsor – czyli firma transportowa – ponosi konkretne koszty, otrzymując w zamian możliwość promowania swojej marki, produktów lub usług.
Czy warto inwestować w sponsoring w transporcie?
Umiejętnie poprowadzony sponsoring w transporcie to zdecydowanie opłacalna inwestycja. Najczęściej firmy decydują się na takie działanie, aby zwiększyć rozpoznawalność swojej marki i poprawić jej wizerunek. Sponsoring może mieć różną formę, zarówno jednorazową, jak i długotrwałą. Będzie on uzależniony od możliwości finansowych sponsora i realizacji jego potrzeb przez podmiot, z którym zdecyduje się współpracować. Dlatego w pierwszej kolejności powinieneś zastanowić się jakim budżetem dysponujesz oraz jakie cele biznesowe i marketingowe chcesz zrealizować, korzystając z tego rozwiązania. Żeby Twoja inwestycja była opłacalna, musisz przemyśleć również kwestię wyboru odpowiedniego podmiotu sponsorowanego. Dobrze, jeśli będzie on zbieżny z Twoją grupą docelową, ponieważ to pozwoli Ci dotrzeć do potencjalnych klientów Twoich, a także partnerów biznesowych.
Jaki sponsoring w branży transportowej sprawdzi się najlepiej?
Każda firma transportowa powinna dopasować formę sponsoringu do swoich możliwości. Niektóre angażują się w duże przedsięwzięcia na skalę ogólnokrajową czy nawet międzynarodową. Takie działania pochłania jednak duże nakłady finansowe, na które być może nie jesteś w stanie sobie pozwolić. Tak naprawdę nie musisz przeznaczać ogromnej kwoty pieniędzy, jeśli chcesz wejść w sponsoring. Możesz zacząć od małych inicjatyw i współprac podejmowanych na rynku lokalnym, np. z drużynami piłkarskimi w swojej miejscowości, klubami osiedlowymi czy szkolnymi. Sponsoring nie musi być wielkim i trudnym do zorganizowania przedsięwzięciem. Na początku wystarczą drobne rzeczy i działania, które finalnie wpłyną na pozytywny wizerunek Twojej firmy transportowej. Jak to w praktyce zrobić? Masz kilka możliwości sponsoringu:
- Określona kwota pieniędzy na wybrany cel – możesz przeznaczyć środki finansowe dla podmiotu, z którym podejmiesz współpracę. W ten sposób pośrednio będziesz zaangażowany w całe przedsięwzięcie i to po stronie sponsorowanego partnera będzie leżała odpowiedzialność wydania zainwestowanej przez Twoją firmę kwoty. Ważne, aby jasno określić przeznaczenie tych zasobów i zweryfikować realizację.
- Fizyczne przedmioty – Twoja firma może sama zakupić produkty, które zostaną wskazane w umowie sponsoringu, np. koszulki, sprzęt sportowy czy wyposażenie sali treningowej lub szkolnej.
- Gadżety z firmowym logo – to kolejne rozwiązanie, które sprawdza się w ramach sponsoringu. Najczęściej wykorzystywane jest w przypadku nagród za osiągnięcia sportowe lub inne inicjatywy realizowane przez sponsorowanego partnera.
- Vouchery prezentowe lub zniżki na wybrane usługi Twojej firmy – taka forma sponsoringu jest doskonałym sposobem na zapoznanie potencjalnych klientów z ofertą Twojej firmy. Doświadczenie z usługą lub produktem jest najlepszym sposobem na zbudowanie trwałych relacji z konsumentami. Vouchery sprawdzą się jako forma nagrody w różnego rodzaju konkursach i zawodach sportowych.
Jakie korzyści firma transportowa ma ze sponsoringu?
Twoja firma transportowa dzięki wykorzystaniu sponsoringu może osiągnąć naprawdę wiele satysfakcjonujących korzyści, m.in:
- poprawić wizerunek przedsiębiorstwa oraz właściciela firmy – to korzystnie wpływie na odbiór marki przez obecnych i potencjalnych klientów, a także partnerów biznesowych.
- stworzyć dobre relacje z pracownikami – pracownicy będą utożsamiani z pozytywnym wizerunek firmy, a ona sama zacznie być postrzegana jako interesujący podmiot do podjęcia współpracy. Przełoży się to również na pozyskanie nowych, wartościowych pracowników.
- dać się poznać i polubić – ludzie lubią wiedzieć, kto stoi na czele firmy, jaką osobą jest właściciel i jakie ma podejście do biznesu. Łatwiej im wtedy podjąć decyzje zakupowe. Tworzenie wizerunku marki osobistej przedsiębiorcy jest szczególnie ważne w sektorze usług transportowych, gdzie relacje bazują na zaufaniu i doświadczeniu.
- zainteresować swoją ofertą – szersze dotarcie do grona odbiorów pomoże Ci zaistnieć w umyśle potencjalnego klienta, który w razie potrzeby skorzysta z Twoich usług.