Jak to robią inni czyli jak podnieść cenę swojej usługi ewidencji i zarabiać więcej
Z tego artykułu dowiesz się w jaki sposób możesz zadbać o swoją firmę i zarabiać więcej na tym co robisz. W jaki sposób dążyć do uspokojenia sytuacji biznesowej, aby obecni Klienci nie chcieli odejść a nowi pojawiali się i płacili stawkę taką, jakiej oczekujesz.

Usługowo rozliczasz czas pracy kierowców. Robisz to od lat ale nie umiesz powiedzieć, kiedy Twój cennik ulegał modyfikacji. Mówiąc wprost, kiedy podniosłeś ceny swoich usług. Ciągle w głowie wybrzmiewa: jak podnieść cenę za usługę ewidencji czasu pracy kierowców?
Czego się obawiasz myśląc o podniesieniu cen?
Pewnie najbardziej tego, że Klienci zrezygnują z Twoich usług. Jeśłi tak się stanie, to będzie oznaczało, że byli z Tobą jedynie dlatego, że byłeś tani. Nie jest to dobra informacja. Jeśli razem ze świadczoną usługą ewidencji dajesz Klientom realne wartości, dajesz rozwiązania na ich problemy, zdejmujesz z głowy także inne tematy w ramach współpracy, to nie masz się czego obawiać. Dobrze przygotowany i przeprowadzony proces podnoszenia cen, może za chwilę zaowocować Twoją stabilniejszą sytuacją, spokojniejszym patrzeniem w przyszłość a co za tym idzie, szansą rozwijania się.
Znasz i liczysz swoje koszty i sprawdzasz czy zarabiasz?
Dowiedz się tego. Policz czy liczenie czasu pracy kierowców zwyczajnie Ci się opłaca. Ta kalkulacja jest niezbędnym punktem wyjścia do tego, aby zacząć myśleć o zmianie cennika. Powinieneś nad swoimi cenami pochylać się raz wyznaczony i zdefiniowany wcześnie przez siebie czas. Rynek się zmienia i takie regularne analizy pozwolą Ci wyprzedzać fakty, szybko reagować na zmiany. Powinien być to element Twojej strategii.
1. Nie odkładaj tego na później.
Wystarczająco długo już mierzysz się wewnętrznie z tematem Czy podnieść cenę za liczenie czasu pracy kierowców? Kiedy podnieść, o ile? Jak na to zareagują Klienci? Co zrobię jeśli odejdą? Jak znajdę nowych?
Szalenie istotne jest przygotowanie się do tego procesu i jego zaplanowanie. Nie musisz w jednym czasie wprowadzać zmiany u wszystkich, skoro się tego obawiasz. Sprawdź, przeprowadź próbę na wybranej grupie lub na kilku Klientach, z którymi wiesz że Wasza relacja jest dobra, wieloletnia i partnerska. Będzie Ci łatwiej taką rozmowę przeprowadzić. Nie obawiaj się tego. Bądź asertywny, pewny swoich działań i kroków.
2. Czy znasz swoje koszty i monitorujesz je na bieżąco?
Sprawdzaj czy biznes Ci się opłaca. Pieniądze i liczby to nie odczucia, wydaje mi się, sądzę że… To wszystko można policzyć i sprawdzić. Rób to regularnie. Trzymaj rękę na pulsie finansowym swojej firmy a nic Cię nie zaskoczy. Na wszystkie zbliżające się zmiany będziesz w stanie się przygotować.
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Licz koszty, mierz się ze średnią rynkową, zerkaj na konkurencję. Rozliczanie czasu pracy kierowców musi być opłacalne. Skoro oni mogą, to Ty też. Jeśli masz wartości, które wiesz że nie są mocną stroną Twojej konkurencji, wykorzystaj to jako swój atut.
3. Komunikacja – także w tym wypadku klucz do wszystkiego.
Rozmowa powinna być przeprowadzona za pomocą odpowiedniego medium: e-mail, telefon, spotkanie twarzą w twarz, w zależności od relacji z klientem. Pamiętaj, że komunikacja jest kluczem. Twoi klienci mogą nie być zadowoleni z podwyżki cen, ale jeśli dobrze to przedstawisz, mogą zrozumieć potrzebę takiego kroku.
Podkreśl wartość, jaką twoja usługa przynosi klientowi. Wyjaśnij, jak dodatkowe inwestycje w usługę przyczynią się do jeszcze lepszego wsparcia jego działalności.
Nie przepraszaj za podwyżkę. Ani Ty ani Twój zespół. Jeśli informacje o podwyżce cen za ewidencję czasu pracy kierowców, będą przekazywali Twoi pracownicy, koniecznie porozmawiaj z nimi wcześniej. Przygotujcie się do tego działania, mówcie jednym głosem. Nie może być sytuacji, w której jeden z pracowników używa tonu przepraszającego. Klient będzie miał obiekcje i nie przyjmie dobrze informacji. Pracujesz sam? Tym bardziej jako szef, właściciel, specjalista najlepiej wiesz, dlaczego rozliczanie czasu pracy kierowców musi podrożeć.
Staraj się unikać powoływania na swoje koszty aczkolwiek w dobie inflacji, bezsprzecznie ich wzrost ma znaczenie dla kształtowania się cen na rynku w każdej branży.
Dołóż coś do swojej usługi
Niech Klient widzi wartość. Pokaż, że dodajesz coś atrakcyjnego, coś z czego Klient będzie korzystał, coś co ułatwi mu pracę, rozwiąże jakiś problem. Niech to będzie uczciwa podwyżka ceny ale z rozszerzeniem Twojej usługi nawet o drobny element. Może rozliczenie delegacji krajowych, przesyłanie aktualności przepisów o czasie pracy kierowców albo drobne konsultacje w sprawie dokumentacji pracowniczej albo mini szkolenia kierowców z najważniejszych przepisów albo tachografów cyfrowych. Klient inaczej będzie odbierał całą sytuację, kiedy będzie czuł że coś dostaje.
4. Pozwól Klientowi przygotować się na podniesienie cen.
Nie zmieniaj ceny ewidencji czasu pracy kierowcy z dnia na dzień. Uprzedź Klientów o tym co zamierzasz zrobić. Rozmawiaj z nimi jak z partnerami biznesowymi. Miej ich interes i dobro na względzie, a to Ci się opłaci. Zapowiedz, że cena za dwa miesiące ulegnie zmianie. Jeśłi jest to znacząca podwyżka, może podziel ją na etapy. Rozmawiaj i słuchaj swoich Klientów, a może usłyszysz jeszcze potrzebę dodatkowych Twoich usług.
Nadal zastanawiasz się czy podnieść cenę za usługę ewidencji czasu pracy kierowców?
Może to nietypowe, ale nam naprawdę zależy na edukacji branży transportowej i dzielenie się widzą od zawsze było wpisane w nasze działania. Jeśłi my Cię nie przekonaliśmy, to odsyłamy do odcinka największego autorytetu sprzedaży B2B w Polsce, Szymona Negacza właściciela WiseGroup. Ewidencja czasu pracy kierowców nie jest ich bajką ale sprzedaż zdecydowanie tak. To najwyższej rangi specjalista, który dzieli się swoją wiedzą w internecie.
Szymon Negacz i jego kanał na YouTube https://www.youtube.com/watch?v=XPTG0c_zZXc