Artykuły
Jak zmierzyć się z tematem strony internetowej dla firmy transportowej?
Ile razy zastanawiałeś się, czy Twoja firma transportowa potrzebuje strony internetowej? Może chciałbyś w końcu zabrać się za przebudowę wykonanej lata temu witryny? Jeśli nadal się wahasz co zrobić, to mamy dla Ciebie podpowiedzi, które pomogą Ci podjąć decyzję. Sprawdź, dlaczego Twój biznes powinien mieć swoje miejsce w sieci!
Spis treści:
- Czy firma transportowa potrzebuje strony internetowej?
- Jakie są korzyści posiadania strony internetowej przez firmę transportową?
- Jak podejść do stworzenia lub przebudowania strony internetowej swojej marki?
- Co powinna zawierać strona internetowa firmy transportowej?
Czy firma transportowa potrzebuje strony internetowej?
Jako firma transportowa musisz mieć swoje miejsce w sieci, do którego będziesz kierował potencjalnych klientów. Dlatego idealnym rozwiązaniem jest stworzenie firmowej strony internetowej.
Jeśli do tej pory zwlekałeś z decyzją zbudowania strony swojej marki lub uważałeś, że nie potrzebujesz jej w biznesie – czas to zmienić! Obawiasz się? To zrozumiałe. Dla każdej firmy jest to istotny krok, zatem warto spokojnie podejść do zagadnienia.
Znamy bardzo wiele przypadków firm, które działały w branży od kilkunastu lat bez obecności w internecie, ale postanowiły to zmienić. Dlaczego?
Powód jest bardzo prosty, obecnie praktycznie każdy klient sprawdza i weryfikuje oferty firm w internecie. Nie mając strony internetowej, pozbawiasz się szansy na dotarcie do potencjalnych klientów, nie tylko tych lokalnych, ale również ogólnokrajowych, a nawet międzynarodowych.
Klient usłyszał nazwę Twojej firmy – wpisuje w wyszukiwarkę i niczego nie znajduje. Jak silną motywację będzie musiał mieć aby szperać dalej aż trafi na jakiś wpis w CEIDG czy KRS, czy w jeszcze innym miejscu znajdzie sposób kontaktu do Ciebie?
Żeby Twój biznes mógł się rozwijać, nie możesz pozwolić sobie na brak obecności w sieci. Warto zainwestować w stworzenie witryny, która będzie wizytówką Twojej firmy, przyciągnie nowych klientów i zatrzyma na dłużej obecnych partnerów.
Czy muszą to być ogromne inwestycje? Zdecydowanie nie. Już przy niewielkim budżecie (nawet do 1 tys. zł) możesz stworzyć stronę internetową i pozwolić odnaleźć się w internecie.
Jakie są korzyści posiadania strony internetowej przez firmę transportową?
Witryna internetowa to proste narzędzie, które pozwoli ludziom bliżej poznać Twoją firmę, zakres usług, zespół, a także wartości i elementy wyróżniające markę na tle konkurencji. Taka strona pomoże Ci zbudować i zadbać o wizerunek przedsiębiorstwa. Będziesz mógł kreować się jako ekspert w swojej branży, co zachęci potencjalnych partnerów i klientów do współpracy.
Firmowa strona internetowa to Twoje miejsce w sieci i to Ty decydujesz, co na niej umieścisz i w jakiej formie. Szkoda byłoby nie wykorzystać takiej przestrzeni. Zadbaj o wartościowe i wysokiej jakości treści oraz zdjęcia, które pomogą Twojej firmy zbudować wiarygodność.
W dzisiejszym świecie bardzo wiele kontaktów jest zdalnych i odbywa się bez kontaktu osobistego. Dobrze zrobiona witryna, która przybliża klientowi Twoją firmę, zespół ludzi którzy ją tworzą, zdecydowanie wpłynie pozytywnie na ogólny wizerunek i przyczyni do rozwoju organizacji.
Wzbudzisz również zaufanie wśród odbiorców i zwiększysz szansę na sprzedaż swoich usług. Pamiętaj, że osoby, które trafią na Twoją stronę, mogą nie wiele wiedzieć o działalności firmy. Twoim zadaniem jest wykorzystać potencjał tego narzędzia i przedstawić swoją markę z najlepszej strony.
To naprawdę nie takie trudne zadanie, a korzyści takie jak zwiększenie liczby klientów czy wzrost sprzedaży zdecydowanie są warte podjęcia działania!
Jak podejść do stworzenia lub przebudowania strony internetowej swojej marki?
Przede wszystkim nie musisz obawiać się odświeżenia obecnej lub postawienia od zera witryny w sieci. Pomyśl o tym, ile możesz zyskać, jeśli zdecydujesz się na stronę internetową dla swojej firmy transportowej.
Masz dwie możliwości – możesz to zrobić samemu lub zlecić działanie profesjonalnej firmie. Jeśli zdecydujesz się na pierwszą opcję, możesz skorzystać z popularnego i łatwego w obsłudze WordPressa. Ta platforma sprawdzi się idealnie, jeśli nie masz wiedzy z zakresu programowania, ani doświadczenia w tej dziedzinie. Dzięki licznym szablonom, które możesz użyć do swojego projektu, sprawnie postawisz stronę internetową. To również ograniczy koszty, jednak będzie od Ciebie wymagało zdecydowanie więcej czasu niż zlecenie pracy profesjonalistom.
Jeśli jednak obawiasz się, że stworzona przez Ciebie strona nie spełni Twoich oczekiwań, możesz zgłosić się do osób, które zajmują się tym zawodowo. Zyskasz dzięki temu nie tylko atrakcyjną wizualnie i użyteczną witrynę, ale również praktyczną pomoc w całym procesie. Niezależnie od tego, na które rozwiązanie się zdecydujesz, warto je rozpocząć już dziś, aby w przyszłości zwiększyć swoją pozycję w branży.
Z naszego doświadczenia lepszym krokiem jest skorzystanie z usług wyspecjalizowanej firmy. Jako właściciel masz i tak już sporo na głowie, zatem lepiej delegować zadania na zewnątrz niż obarczyć nim osoby z firmy niewyposażone w odpowiednie narzędzia, kompetencje, doświadczenie.
Co powinna zawierać strona internetowa firmy transportowej?
Treści powinny być merytoryczne, proste i dopasowane do Twojej grupy docelowej. W jakim transporcie specjalizuje się Twoja firma? Jakie kierunki najczęściej obsługujecie? Wykonujecie transport specjalny i bardzo chętnie chciałbyś się w tym specjalizować i rozwijać? To wszystko ma znaczenie przy budowaniu strony i pisaniu na nią tekstów. Dzięki nim będziesz mógł łatwo opowiedzieć o tym co robicie, w jaki sposób pracujecie, jakimi zasadami kierujecie się wykonując zlecenia. Znasz najczęstsze pytania swoich Klientów? Odpowiedz na nie również na stronie.
Najważniejsze elementy, o które powinieneś zadbać:
- Logo i kolory przewodnie marki – to pierwszy aspekt, na który odbiorcy zwrócą uwagę, dlatego jest on bardzo ważny.
- Zakładki – najpopularniejsze sekcje, które powinny znaleźć się na stronie to informacje o Twojej ofercie, firmie i personelu, a także dane kontaktowe jak siedziba firmy, telefon i adres mailowy.
- Galeria zdjęć – pokaż siebie jako właściciela firmy, swój zespół, a także flotę, którą dysponujesz. To zwiększy Twoją wiarygodność w oczach odbiorców.
- Opinie klientów i zrealizowane współprace.
- Oferty pracy – strona internetowa to dobre miejsce, żeby pozyskać nowych, wartościowych pracowników.
- Misja i wartości – przekaż potencjalnym klientom, czym kierujesz się w swoim biznesie i jakie walory są dla Ciebie ważne. Mogą to być np. innowacyjne rozwiązania jak nowoczesny system rozliczania czasu pracy, terminowa realizacja zleceń czy elastyczny dobór oferty.
- Zapis do newslettera – to pozwoli Ci zebrać bazę danych klientów, którą będziesz mógł wykorzystać do celów reklamowych i promocyjnych swojej firmy.
- Formularz kontaktowy – zwiększy liczbę zapytań klientów, ponieważ będą oni mogli wysłać do Ciebie wiadomość prosto ze strony.
Podsumowanie
Zaistnienie w internecie za pośrednictwem własnej strony jest ważne w dzisiejszym świecie.
Czy musi być skomplikowanym przedsięwzięciem?
Nie
Czy musisz mieć na nie wielki budżet?
Nie
Czy możesz stracić na obecności w internecie?
Raczej nie, choć może historia zna takie przypadki 🙂
Czy nasi Klienci zyskali na pojawieniu się w sieci ze swoimi usługami transportowymi?
Z przeprowadzonych wielu rozmów wynika jednoznacznie, że tak.
Do internetu przenosi się wiele działań, relacji, spotkań. Może warto abyś zaistniał tam i Ty ze swoimi usługami transportowymi?