Dlatego już ponad 15 lat temu, na wzór zwykłych biur rachunkowych czy doradców podatkowych, powstały firmy outsourcingowe specjalizujące się w rozliczaniu czasu pracy kierowców. Wyszkoleni, byli inspektorzy ITD i PIP, specjaliści z doświadczeniem z firm transportowych zaczęli świadczyć niezależne usługi rozliczania czasu pracy kierowców.
Z czasem, zwykłe skanowanie wykresówek czy analiza naruszeń z karty cyfrowej i tachografu, zmieniły się w usługi bardziej zaawansowane. Różnorodność firm transportowych, oczekiwania kierowców, korporacyjne zasady premiowania lub potrzeba optymalizacji kosztów ZUS w małych firmach rodzinnych zapoczątkowały erę „pakietów” napakowanych dodatkowymi usługami.
W cenie za ok. 40-50 zł / kierowcę miesięcznie otrzymujemy prostą usługę, bez doradztwa, raczej niskobudżetową niż zaawansowaną. W tej cenie nie ma liczyć na 5-ciogwiazdkową obsługę „concierge”. Ograniczony dostęp do specjalnej wiedzy, brak budżetu na nietypowe doradztwo powoduje raczej odtwórczą ofertę: „tak jak wszędzie mają wszyscy”.