Artykuły
Sprzedaż usług transportowych – wyższe fracht
Każdy biznes potrzebuje klientów, a ci postrzegają firmę w różny sposób. Przychód, zysk, sprzedaż usług zaczyna się od potrzeb klientów – zaczynają szukać rozwiązania. Wybór partnera musi dawać poczucie braku ryzyka. To jak postrzegana jest Twoja firma zależy od wizerunku jaki kreujesz. Wizerunek firmy pozwala pozyskać samodzielnie klientów lub zbudować taka pozycję na rynku, aby kontrahenci nie negocjowali stawek.
Jako firma transportowa musisz mieć swoje miejsce w sieci, w cyfrowym świecie, do którego trafią potencjalni klienci szukający rozwiązania swojego problemu. Gdy ktoś z Twojej okolicy będzie szukał usługi transportu lub zechcesz budować wizerunek poważnej i godnej zaufania firmy wszyscy specjaliści w pierwszej kolejności zalecą Ci zainteresowanie się firmową stroną. Prowadzisz inny biznes – np. obsługi transportu, rozliczania kierowców, księgowość – analogia jest ogromna! Jak pozyskiwać klientów ze strony internetowej?
Strona internetowa dla firmy transportowej – po co?
Powód jest bardzo prosty, obecnie praktycznie każdy klient gdy myśli o rozwiązaniu swojego problemu (dowolnego) sprawdza i weryfikuje oferty firm w internecie. Szuka opcji rozwiązań, porównuje oferty i próbuje dopasować opcje do swojej sytuacji.
Nie mając strony internetowej, pozbawiasz się szansy aby Cię znaleźć. Żeby Twój biznes mógł się rozwijać, nie możesz pozwolić sobie na brak obecności w sieci. Warto zainwestować w stworzenie witryny, która będzie wizytówką Twojej firmy, zbuduje zaufanie i przyciągnie nowych klientów wyróżnikiem, np. wiedzą, rekomendacjami, wsparciem w procesie zakupowym klienta.
Jakie są korzyści posiadania strony internetowej?
24/7 dostępna komunikacja z ciekawymi dla klienta informacjami. Witryna internetowa może być prostą wizytówką jakich wiele w internecie ale może też być poważnym „folderem informacyjnym, inżynierskim” wyjaśniając specjalistyczne warunki realizacji usługi potrzebnej Twojemu klientowi.
Zakres usług, prezentacja zespołu, a także wartości i elementy wyróżniające markę na tle konkurencji – taka strona pomoże Ci zbudować i zadbać o wizerunek przedsiębiorstwa. Będziesz mógł kreować się jako ekspert w swojej branży, co zachęci potencjalnych partnerów i klientów do współpracy.
Firmowa strona internetowa to Twoje miejsce w sieci i to Ty decydujesz, co na niej umieścisz i w jakiej formie. Zadbaj o wartościowe i wysokiej jakości treści oraz zdjęcia, które pomogą Twojej firmy zbudować wiarygodność. Dzięki temu wzbudzisz również zaufanie wśród odbiorców i zwiększysz szansę na sprzedaż swoich usług. Pamiętaj, że osoby, które trafią na Twoją stronę, mogą nie wiele wiedzieć o działalności firmy. Twoim zadaniem jest wykorzystać potencjał tego narzędzia i przedstawić swoją markę z najlepszej strony. To naprawdę nie takie trudne zadanie, a korzyści takie jak zwiększenie liczby klientów czy wzrost sprzedaży zdecydowanie są warte podjęcia działania!
Jak podejść do stworzenia lub przebudowania strony internetowej swojej marki?
Przede wszystkim nie musisz obawiać się odświeżenia obecnej lub postawienia od zera witryny w sieci. Budowanie wizerunku, zaufania to proces rozciągnięty w czasie. Można zacząć od prostej wizytówki z najważniejszymi informacjami dla klienta (nie samochwalstwo, tylko informacje, których szuka klient).
Pomyśl o tym, ile możesz zyskać, jeśli zdecydujesz się na stronę internetową dla swojej firmy transportowej. Zrób rozeznanie wśród dotychczasowych klientów – dlaczego są Twoimi klientami. Co ich przekonało, przyciągnęło? Wykorzystaj to aby pokazać te wartości innym poszukującym podobnych rozwiązań.
Masz dwie możliwości – możesz to zrobić samemu lub zlecić działanie profesjonalnej firmie. Jeśli zdecydujesz się na pierwszą opcję, możesz skorzystać z popularnego i łatwego w obsłudze WordPressa. Ta platforma sprawdzi się idealnie, jeśli nie masz wiedzy z zakresu programowania, ani doświadczenia w tej dziedzinie. Dzięki licznym szablonom, które możesz użyć do swojego projektu, sprawnie postawisz stronę internetową. To również ograniczy koszty, jednak będzie od Ciebie wymagało zdecydowanie więcej czasu niż zlecenie pracy profesjonalistom.
Jeśli jednak obawiasz się, że stworzona przez Ciebie strona nie spełni Twoich oczekiwań, możesz zgłosić się do osób, które zajmują się tym zawodowo. Zyskasz dzięki temu nie tylko atrakcyjną wizualnie i użyteczną witrynę, ale również praktyczną pomoc w całym procesie. Niezależnie od tego, na które rozwiązanie się zdecydujesz, warto je rozpocząć już dziś, aby w przyszłości zwiększyć swoją pozycję w branży.
Co powinna zawierać strona internetowa firmy transportowej?
Omówiliśmy techniczne aspekty tworzenia witryny w sieci, jednak równie ważne jest to, co na niej umieścisz. Treści powinny być merytoryczne, proste i dopasowane do Twojej grupy docelowej. Najważniejsze elementy, o które powinieneś zadbać na firmowej stronie to:
- odpowiedzi na zapytania jakie zadają do wyszukiwarki klienci o jakich zabiegasz
- wizualną spójność z oferowaną usługą – grafiki, zdjęcia, nagłówki
- nowoczesne logo, wygląd – nikt nie zaufa „bylejakości”
- przykłady wycen lub realizacje dotychczaoswe aby klient porównał swoje potrzeby
- informacje o Twojej ofercie, firmie i personelu, a także dane kontaktowe jak siedziba firmy, telefon i adres mailowy.
- galeria zdjęć – pokaż siebie jako właściciela firmy, swój zespół, a także flotę, którą dysponujesz
- opinie klientów i zrealizowane współprace, rekomendacje
- informacja o rekrutacji – oferty pracy – strona internetowa to dobre miejsce, żeby pozyskać nowych, wartościowych pracowników.
- wartości – czym kierujesz się w swoim biznesie i jakie walory są dla Ciebie ważne
- formularz kontaktowy – zwiększy liczbę zapytań klientów, ponieważ będą oni mogli wysłać do Ciebie wiadomość prosto ze strony.
Czy warto dzielić się wiedzą, swoim doświadczeniem na stronie internetowej?
Niektórzy mają obiekcje z powodu strachu przed konkurencją, która tylko czyha aby skopiować opisy, zdjęcia i cennik. Warto jednak skupić się na odbiorcy docelowym – czyli klientach. To oni mają dotrzeć do tych informacji i porównać je z ofertą konkurencji. Warto zaufać, że dzisiejszy klient biznesowy będzie szukał kilku ofert w internecie, porównywał i budował swoje zaufanie właśnie poprzez znalezione odpowiedzi na swoje pytania.
Jeśli jesteś specjalistą w swojej branży, pomożesz swojemu klientowi rozwiązać jego problem z poszukiwaniem odpowiedniej oferty, wskaż na co zwrócić uwagę przy wyborze oferty takiej jak Twoja. Czym wyróżnia się konkurencja, co jest ważne w późniejszej współpracy, czy niższa cena zawsze jest dobrym powodem przy dokonaniu wyboru.