SuperTacho – program do rozliczania czasu pracy kierowców, Pakietu Mobilności i składników listy płac kierowców w transporcie międzynarodowym
Szukasz wiedzy, bo coś się źle oblicza?
Skąd biorą się różnice w kwotach obliczeń pomiędzy zestawieniem z tachografu a programem kadrowo płacowym?
Błyskawiczny rozwój programów do rozliczania czasu pracy kierowców.

Czy sztuczna inteligencja (AI) zastąpi rozliczanie kierowców wykonujących przewozy międzynarodowe? – jeszcze długo nie i ewidencja czasu pracy kierowców pozostanie w rękach człowieka. Ale proces automatyzacji przy wyliczaniu płacy minimalnej UE się rozpoczyna teraz. Tak samo jak faktur nie wystawiamy już od dawna wypisując je ręcznie, czy przelewów bankowych w transporcie międzynarodowym – też nie wysyłamy kurierem, tak rozliczanie wirtualnych diet, podróży służbowej, Pakietu Mobilności doczekało się nowoczesnych narzędzi. Zobacz jak to robią inni wg nowych standardów. Lista płac może nie zawierać błędów i być tworzona niemal automatycznie.
Szukasz wiedzy między innymi o czasie pracy kierowców, bo coś się źle oblicza?
„Mam małe pytanie..” – tak najczęściej zaczyna się rozmowa z naszymi ekspertami w ramach >>bezpłatnej konsultacji dot. rozliczania czasu pracy kierowców<< . Jakaś nietypowa sytuacja, powtarzająca się niezgodność w zestawieniach przekazywanych do księgowej, nowy pomysł właściciela firmy na oszczędności lub jeszcze milion innych drobnych zagadnień, wywołują potrzebę poszukiwania wiedzy lub potwierdzenia swoich przemyśleń.
Pozornie „małe” pytanie powoduje jednak, że poświęcasz na szukanie wiarygodnej informacji kilka godzin. Uzyskanie porady nt. rozliczania kierowców i ewidencji czasu pracy otwiera kolejne pytanie nt. wirtualnych diet i o Pakiet Mobilności. A zaczęło się od nerwowej dyskusji o niezgodności kilkudziesięciu groszy na w kwocie brutto na liście płac kierowcy.
Skąd biorą się różnice w kwotach obliczeń pomiędzy zestawieniem z tachografu a programem kadrowo płacowym?
Polski Ład, koszty uzyskania przychodu kierowców, obliczanie płacy minimalnej, podbijanie stawki godzinowej przez premie uznaniowe (premie regulaminowe), wyrównania płacy zagranicznej. Liczba składników, które mogą być interpretowane w różny sposób jest długa. Problemem jest zrzucenie na dział księgowości firmy transportowej obliczania kwoty brutto do listy płac, na podstawie kwoty netto z dniówek kierowców oraz wartości diet wirtualnych.
Czasem kalkulator wynagrodzeń kierowców międzynarodowych ma możliwość ustawienia takich parametrów i wtedy kwoty się zgadzają po wprowadzeniu do programu płacowego, a czasem, gdy np. kierowca ma „chorobowe” lub urlop wypoczynkowy, pojawiają się rozbieżności. Wynika to z obliczania stawek ubezpieczeń społecznych, wpływu zwolnień lekarskich na podstawę ZUS, itp. Niestety nie ma JESZCZE idealnego narzędzia, które to wszystko przewiduje. Poprawki pojawiają się sukcesywnie, tak samo jak wszyscy uczymy się nowych metod obliczeń i kolejne wyjątki wymuszają korekty algorytmów.
Błyskawiczny rozwój programów do rozliczania czasu pracy kierowców
Ci, którzy korzystają z programów rozliczających kierowców, z niepokojem obserwują wprowadzane co chwilę nowości w funkcjonalnościach programu. Integracje z programami płacowymi biuro rachunkowych i księgowości są krokiem milowym w ułatwianiu życia pracownikom rozliczającym czas pracy kierowców, ale powodują, że coraz mniej panujemy nad ustawieniami, obliczeniami. Coraz mniej osób potrafi prawidłowo zweryfikować wyniki obliczeń lub podjąć decyzję, które różnice można zignorować.
Pojawia się potrzeba skonsultowania wyników, z kimś kto rozumie działanie takich narzędzi, wie z jakich składników składa się wynagrodzenie kierowcy, potrafi udzielić odpowiedzi bo naprawdę specjalizuje się w transporcie drogowym
Rozmawiamy z księgowymi o Pakiecie Mobilności i wynagrodzeniach kierowców (lista płac)
Pytania muszą doczekać się odpowiedzi. Najlepiej zgodnych z obowiązującymi przepisami. Dlatego jednym z fundamentów naszej działalności jest konsultowanie zapytań od księgowych i zrozumienie działania programów kadrowo płacowych. Rozumiemy odpowiedzialność jaka ciąży na kadrowych i księgowych w transporcie za prawidłowe naliczanie ZUS i podatków. Rozumiemy również, że często nie mają one wpływu na to jakie zestawienia otrzymują od działu transportu czy firm usługowo rozliczających ewidencję czasu pracy kierowców. Raporty i zestawienia są tworzone w programach komputerowych i niewiele osób potrafi je dopasować „co do grosza”. Ilość a nie jakość powodują, że bazuje się na popularnych standardach ustawień, a różnice, to już „niech sobie księgowa” skoryguje sama.
Jak sztuczna inteligencja pomaga rozliczać Pakiet Mobilności, listy płac kierowców i wynagrodzenie kierowcy?
Komputery uczą się teraz na podstawie danych, które dostarcza im internet. Jeśli zatem pojawiają się nowe przypadki metod rozliczeń kierowców, obliczanie diet wirtualnych w połączeniu ze zwolnieniem lekarskim kierowcy lub gdy kierowca odbiera urlop wypoczynkowy – komputery uczą się takich przypadków, wymuszają aktualizację algorytmu i następnym razem liczą już dobrze.
Warto zgłaszać swoje pytania i uwagi oraz przypadki niestandardowe do producentów programów rozliczających transport drogowy, aby Ci mogli to wdrożyć do swoich produktów. To podstawa wizerunku producenta, jako podmiotu realnie wspomagającego firmy transportowe w rozliczaniu kierowców. Sprawdzaj aktualizacje swojego programu, pytaj producenta o termin wdrożenia zmian. Na rynku jest kilku konkurentów, którzy walczą o klientów – niech walczą o Ciebie!
Jaki jest aktualnie poziom oczekiwań do programów komputerowych i co można spotkać na rynku w tym zakresie?
Era cyfrowej komunikacji wymusza dbanie o wizerunek marki w internecie. Firma transportowa czy biuro rachunkowe – aby wzbudzać zaufanie, musi dbać o wartości jakie dostarcza swoim klientom. Rola eksperta w swojej dziedzinie, doświadczenie gwarantujące szybką reakcję na sytuacje nagłe i niespodziewane, których wiele w codziennym życiu. Tego oczekujemy od firm. Jakie wnioski z tego wyciągnęliśmy w naszej firmie?
Nasze oprogramowanie oblicza składniki, które są importowane automatycznie do programu Optima (i innych płacowych). Wszelkie zależności transportowe oraz elementy polskich wynagrodzeń (np. wynagrodzenie zasadnicze), KUP, ZUS, zwolnienia, urlopy, wyrównanie i składniki Pakietu Mobilności – są dopasowane tak, aby potem w liście płac NIE WYSTĘPOWAŁY różnice w kwotach do wypłaty. Właściciel firmy transportowej może sobie swobodnie dopasować wypłatę dniówek kierowcą w kwocie netto (dniówka netto kierowcy), a dokumentacja kadrowa i stawki brutto obliczają się automatycznie.
Kalkulator wielorazowy do obliczania kilkudziesięciu, kilkuset kierowców jednocześnie na podstawie danych z kart kierowców oraz ułatwienia pod Pakiet Mobilności (automatyczne obliczanie płacy brutto z netto, automatyczne diety wirtualne z odczytu karty kierowcy, obliczanie urlopu i chorobowego do listy płac kierowcy, szybkie przygotowanie niezbędnych dokumentów dla księgowości) – to STANDARD na rynku programów dla transportu.
Bezpłatne testy oprogramowania – metoda nauki dla każdego – praktyka czyni mistrza!
Wypróbuj bezpłatnie NAJNOWSZE oprogramowanie do rozliczania kierowców, wraz z Pakietem Mobilności i dietami wirtualnymi. Program w wersji DEMO jest pełną wersją, bez żadnych ograniczeń, możesz obliczyć dowolnie swoich kierowców w ciągu 14 dni i tworzyć ewidencję czasu pracy kierowców, mając pewność że wszystkie przepisy są przestrzegane, między innymi rozporządzenie parlamentu europejskiego i kodeks pracy.