Webinary
WEBINAR: 2022-04-13 – Podsumowanie rozliczeń za I kwartał 2022 – wg Pakietu Mobilności
Czy organizujecie jakieś darmowe szkolenia, na których mogę dowiedzieć się coś więcej o tych nowych przepisach?
TABELE ZAŁADUNKÓW I ROZŁADUNKÓW
(Czy wiesz, że można zignorować część informacji i przyspieszyć rozliczenie wynagrodzeń!)
Ogromna część osób rozliczających (zarówno w firmach transportowych jak i w biurach rozliczania kierowców) szablonowo zaczęła tworzyć tabele z ładunkami, niepotrzebne wielokrotne wpisy o ładunkach bilateralnych lub nieznaczące listy tras zawierające 100% odcinków podlegających pod Pakiet Mobilności.
Brak świadomości rzeczywistego wpływu tych tabel z załadunkami na wyniki dopłat do płac UE oraz ignorowanie indywidualnych zasad wynagradzania kierowców (dniówki, stałe dodatki, % od frachtu), wydłużyło rozliczenia kierowców o kilkanaście dni!
Są firmy, które jeszcze pod koniec marca nie rozliczyły danych za luty 2022!
DODATKI NIEOSKŁADKOWANE
Stosując podobne mechanizmy do składników znanych jako “Ekwiwalent za pranie odzieży roboczej” lub “Pakiet medyczny” można samodzielnie ustawić większość programów kadrowo-płacowych do wymogu podzielenia wynagrodzenia na poziomy 5922 zł, 30% ulgi od brutto oraz elementu zwolnionego z ZU i podatku PIT.
TANIEJ I SZYBCIEJ – ZRÓB TO SAM!
Właściciele firm transportowych, najlepiej znający zasady wynagradzania jakie ustalili w swoich firmach, poświęcają wielokrotnie więcej czasu aby wyjaśniać te zasady firmom obsługujących rozliczenia – co wywołuje pytanie – czy można te rozliczenia robić samodzielnie?
SKRÓĆ CZAS ROZLICZANIA SWOICH KIEROWCÓW DO 1 DNIA
Jeśli zastanawiasz się, czy w związku z nowymi zasadami nie przejąć ponownie rozliczania swoich kierowców do samodzielnej obsługi w swojej firmie – zobacz jak przebiegają poszczególne etapy rozliczania. Skonsultuj zakres prac oraz wiedzę jaką trzeba posiadać – i zacznij robić to samodzielnie!