Odstępstwa od czasu pracy kierowców w Polsce
Ministerstwo Infrastruktury wprowadziło odstępstwa od norm czasu pracy kierowców – do końca września 2022 r. Czy warto rzeczywiście poświęcać swój czas w tym temacie?

Szkoda Twojego czasu na odstępstwa od norm czasu pracy kierowcy!
Burza w szklance wody. Internet huczy od wiadomości, jak to teraz będzie pięknie, gdy można wydłużyć czas jazdy lub ewentualnie spędzić odpoczynek 45 h w kabinie pojazdu…
Większość firm w żaden sposób nie może nawet skorzystać z tych odstępstw, bo najnormalniej ich trasy w minimalnym stopniu powiązane są z terytorium Polski, więc nawet nie ma możliwości tak wydłużyć czasu jazdy – nawet podczas powrotu do bazy.
Mamy już wbudowaną do przepisów unijnych możliwość przedłużenia jazdy dziennej, tygodniowej i czasu pracy dziennej podczas powrotu do bazy i jest to respektowane w całej Europie, więc próba wdrażania teraz małoistotnych zmian obejmujących tylko teren Polski jest marnotrawieniem czasu.
Tymczasowe odstępstwa, które wprowadziło Ministerstwo obowiązują, ALE…
- Obejmują one raptem trochę ponad miesiąc (kończą się 30 września 2022),
- Dotyczą TYLKO terytorium Polski,
- W większości przypadków nie są znane nikomu poza granicami (najpierw będzie mandat, a potem się powołujcie na art. 14/561),
- To dodatkowa praca dla kierowcy, który musi drukować i opisywać każdy przypadek kiedy zechce skorzystać z odstępstwa (a przecież czasami nawet nie wie, że z niego korzysta),
- Nawet kierowcy krajowi nie potrzebują takich odstępstw, bo doskonale sobie radzą z obecnymi przepisami i mogą z powodzeniem 2-3 razy w tygodniu stosować odstępstwo na powrót do bazy (+1-2h jazdy dziennej) – bo wracają do bazy na odpoczynek tygodniowy (24h).
Dlatego…
Skupmy swoją energię nad tematyką podwyższenia wypłat dla kierowcy poprzez prawidłowe stosowanie ulg na ZUS i PIT z Pakietu Mobilności, piszmy lepsze ogłoszenia o pracę, żeby przyciągać do swojej firmy kierowców z rynku (sporo firm nie komunikuje benefitów na jakich zależy kierowcom w firmach transportowych), ułatwiajmy życie (pracę) swojej kadrowej/księgowej dostarczając jej czytelne i upraszczające rozliczenia dokumenty z wynagrodzeniami kierowców (obliczone brutto zamiast dniówek netto, wskazaną ulgą na ZUS i PIT oraz pomoc eksperta w ustawianiu programu płacowego, żeby uwzględniał diety wirtualne).
Porozmawiajmy o Twojej firmie – jak przyciągnąć do niej brakujących kierowców i utrzymać obecnych zwiększając realnie ich wynagrodzenia. BEZPŁATNA PORADA DLA CIEBIE