YouTube
Rozliczanie kierowców w 7 minut
Rozliczanie kierowców to nie tajemnica. Tak jak do fakturowania czy tworzenia deklaracji dla ZUS, rozliczanie kierowców wykonuje się w programach komputerowych.
- Czy obsługa programu jest trudna? Nie.
- Czy trzeba mieć specjalistyczną wiedzę? To zależy. Jeśli chcesz po protu szybko policzyć wynagrodzenia kierowców – raz ustawiony program policzy to co trzeba.
Zobacz jak krok po kroku wszystkie czynności, które wykonuje się co miesiąc aby stworzyć gotowe rozliczenia potrzebne w firmie transportowej. Potem możesz samodzielnie poklikać w bezpłatnej wersji DEMO.
Najstarszym i najsilniejszym uczuciem znanym ludzkości jest strach, a najstarszym i najsilniejszym rodzajem strachu jest strach przed nieznanym
W tym odcinku omawiamy kompleksowe rozwiązania dla firm transportowych związane z rozliczaniem czasu pracy kierowców. Rozliczanie kierowców obejmuje tworzenie kompletnych dokumentów dotyczących list płac, składników wynagrodzenia, ubezpieczenia na ZUS, a także dokumentów związanych z wynagrodzeniami zagranicznymi i delegacjami krajowymi. Dowiesz się, jak dzięki nowoczesnemu oprogramowaniu EwiSystem możesz sprawnie i szybko rozliczyć wszystkie elementy finansowe – od podatków, przez ZUS, po wynagrodzenia dla kierowców, w tym wypłaty dniówek i ich zgodność z kodeksem pracy.
EwiSystem to zaawansowane narzędzie, które automatycznie przelicza wszystkie składniki wynagrodzenia na podstawie danych z tachografu i kart kierowców. Program obsługuje różne formaty plików, takie jak DDD, ESM, i umożliwia szybkie generowanie raportów, które uwzględniają wszelkie elementy płacowe, w tym ulgi na ZUS, diety wirtualne, koszty sanitariatów i wynagrodzenia za czas choroby oraz urlopy.
Z filmu dowiesz się, jak w prosty sposób zaimportować dane z kart kierowców, jak program automatycznie oblicza diety wirtualne oraz jak można wygenerować gotowe raporty do płat zagranicznych, w tym dopłaty do pakietu mobilności. Przekonasz się, że rozliczenie 50 kierowców może zająć zaledwie 6 minut!
Zachęcamy do obejrzenia filmu i skorzystania z bezpłatnej wersji demo oprogramowania, aby samodzielnie przekonać się, jak bardzo może ono usprawnić proces rozliczania wynagrodzeń w Twojej firmie. Wszystkie funkcje są dostępne bez ograniczeń przez 14 dni. Pobierz, przetestuj i przyspiesz swoją pracę!
Transkrypcja
Rozliczanie kierowców to ostatecznie wyprodukowanie sprawnie i szybko kompletnych dokumentów dotyczących list płac, dotyczących składników wynagrodzenia, ubezpieczenia na ZUS, dokumentów do ewentualnych płac zagranicznych czy delegacji krajowych po to, żeby rozliczyć wszystkie elementy finansowe. Podatki, ZUS-y, wynagrodzenie dla kierowców, takie wewnętrzne umowy też, że wypłata jest w postaci dniówki wymagają sprawnego poruszania się po tych elementach i dopasowywania. Dniówek net to, który obiecuje się kierowcy przy zatrudnieniu do tego, jakie są wymagania z kodeksu pracy, jakie są wymagania do list płac, jakie elementy muszą być ZUS-owane, a jakie elementy są zwolnione z podatku.
Dlatego do takiego rozliczania ewidencji czasu pracy kierowcy służy oprogramowanie E-System. Zawiera duży, jeden, kompletny raport, który zawiera wszystkie elementy, wszystkie składniki, wszystkie sumy i wszystkie wartości, jakie są potrzebne do stworzenia listy płac dla kierowcy, łącznie z wynagrodzeniem chorobowym oraz wynagrodzeniem urlopowym. Wszystkie ulgi na ZUS, diety wirtualne, koszty sanitariatów, to wszystko liczy się automatycznie na podstawie danych z tych plików z tachografu i z karty kierowcy.
Cała operacja wygląda, jak widać, dość prosto. Wczytuje się dane na podstawie kart kierowcy. W tych danych, aktualnie po tych wszystkich zmianach wymagań przepisowych i technicznych, takie informacje już zawierają przekroczenia granic, zawierają informacje o ładunkach, załadunkach, a zatem na podstawie jednego szybkiego pliku z karty kierowcy można wygenerować hurtowo wszystkie elementy związane z wynagrodzeniem.
Wprowadza się również informacje lub importuje gotowe tabele z kwotami netto, które ustalacie sobie w działach rozliczeń czy w działach logistycznych, gdzie faktycznie ta kwota do wypłaty dla kierowcy zależy od trasy, od liczby dni za granicą, od sposobu realizacji danego zadania. Taką kwotę bardzo łatwo wprowadza się do systemu. Całą resztę system rzeczywiście wylicza, dopasowuje.
Biorąc pod uwagę również diety wirtualne, te wszystkie składniki, które są bieżące, biorę pod uwagę elementy kadrowe, czyli koszty uzyskania przechodu, wiek kierowcy, zwolnienia z podatków czy jeszcze inne zależności, jakie są ważne już potem w liście płac i w kadrach i w biurze rachunkowym. Na to wszystko jest nałożony efekt związany z pilnowaniem zasad tych wyliczeń. Program jest tak przygotowany, żeby przez przypadek nie dało się rozliczyć źle rzeczy.
Jeżeli ktoś oczywiście chce ustawiać sobie w sposób zaawansowany parametry, to zestaw ustawień jest bardzo bogaty, ale jeśli ktoś nie czuje się pewnie, nie wie jak to ma być, chce po prostu wyliczyć szybko wynagrodzenia kierowców, biorąc pod uwagę kwoty netto, trasy, jakie wykonał i chce mieć święty spokój z pakietem mobilności, to ten program jest tak przygotowany, żeby było szybko, intuicyjnie. Zobacz filmik, który przygotowaliśmy obok, jak wyliczyć 6 minut 50 kierowców od początku do końca. Możesz przetestować takie oprogramowanie, wypełnij formularz poniżej, kliknij, pobierz sobie demo i zobacz jak szybko takie elementy w tym programie da się rozliczać.
Pobieranie plików cyfrowych to jest prosta operacja. Najczęściej są one pobierane, czy wysyłane mailem, czy pobierane z systemów zewnętrznych. Wczytuje się jak każdy inny plik do programu, czyli jest to kwestia otwórz, znajdujemy sobie na swoim komputerze te pliki.
Mają one typowe rozszerzenie DDD, czasami są to inne rozszerzenia typu ESM lub jeszcze różne mogą się pojawić. Nie ma to większego znaczenia jak jest rozszerzenie na końcu. Ważne, że są to pliki z karty kierowcy lub z tachografu cyfrowego.
Ich struktura wewnętrzna jest taka sama. Potem te informacje są weryfikowane, sprawdza się naruszenia. Jeżeli naruszenia przekraczają jakąś typową wartość, normalne naruszenia mają około 100, 150, 200, 300, 500 zł.
Jeżeli widzisz naruszenie wyższe niż 700, 800 czy 1000 zł prawdopodobnie jest to błąd. Obsługi tachografu, błąd jakiegoś ustawienia w programie, że te naruszenia są nienaturalne. Rzadko się zdarza rzeczywiście takie naruszenie powyżej 1000 zł.
Warto to rzucić okiem, zwrócić uwagę, zweryfikować i tutaj czasami przydarzy się rzeczywiście konsultacja z kimś, kto na tych naruszeniach się rzeczywiście zna i kojarzy. Następnie wyliczane są automatycznie tak zwane diety wirtualne lub w przypadku krajowego transportu po prostu diety krajowe. Można tu zastosować automaty, można wygenerować wyszukiwanie tak zwanej bazy, czyli wyjazd i powrót do bazy będzie tym wyjazdem krajowym.
W przypadku tak zwanych diet wirtualnych, czyli zagranicznych wyjazdów, zlicza się cały miesiąc przebywania za granicą z przerwami. I tutaj system sam wykrywa elementy powrotu do Polski i te odcinki wyłącza z przeliczania diet wirtualnych. Te diety wirtualne dają nam w tym momencie podstawy do obniżenia ZUS-u i podatku dochodowego uiszczanego przez kierowcę do Urzędu Skarbowego i ZUS-u.
Dzięki temu cała kwota, jaką wyliczamy, jest niższa ostatecznie o tę część tych składek, dlatego że mechanizm diet wirtualnych ma za zadanie zmniejszyć obciążenia te urzędowe na poczet części wynagrodzenia, które kiedyś było dietami zagranicznymi bez ZUS-u i bez podatku, a dzisiaj to wszystko się nazywa wynagrodzeniem, ale jest w pewnej części zwolnione z składek ZUS-owskich i z podatku dochodowego. Po tym wszystkim i po tych odcinkach zagranicznych, które są w karcie kierowcy zapisane, można również wygenerować gotowe raporty do płat zagranicznych, sprawdzić dopłaty do pakietu mobilności, jeżeli one występują. Ważne na tym poziomie, żeby zaznaczyć, że po dwóch latach od zmiany przepisów i usunięcia diet zagranicznych z sposobu rozliczania kierowcy zagranicznego, okazuje się, że te kwoty brutto te bardzo wysokie już wynagrodzenia, które są na listach płac kierowców, w zupełności pokrywają potrzebę porównywania wynagrodzeń zagranicznych i wcale w większości przypadków nie ma już takiej potrzeby, żeby dokonywać dopłat.
Polskie składniki, nadgodziny, premie, nagrody, wyrównania, wszystkie elementy w polskiej liście płac po odpowiednim przeliczeniu pokazują, że stawka godzinowa jest odpowiednio wysoka w porównaniu do stawki niemieckiej, austriackiej, francuskiej czy jakiejkolwiek innej europejskiej. Dlatego warto na te elementy zwrócić uwagę i przejrzeć, zrewidować jeszcze raz swoje zasady rozliczeń, sprawdzić czy korzystacie z wartości netto, które są podawane przez logistyka, szefa, właściciela, menadżera, po to, żeby potem to netto dopasowane było, czy brutto, które się pojawia w listach płac dopasować do tej kwoty oczekiwanego netto. To netto można przelać pieniądze, można wypłacić odpowiednio wcześniej kierowcy, a sama lista płac potem na podstawie tak zaawansowanego raportu ze wszystkimi składnikami jest też w spokoju tworzona przez kadry po to, żeby nie trzeba było wszystko robić na dziesiątego, wszystkich dokumentów produkować, dopytywać, wyliczać, żeby zdążyć przed przelewem.
Przelew może być spokojnie wykonany wcześniej, bo z góry wiadomo ile on powinien wynosić i do tego przelewu odpowiednio tworzy się dokumenty i do tego służy to narzędzie. Dlatego pobierz EwiSystem, sprawdź sobie wersję bezpłatną, przelicz swoich kierowców, zobacz jakie raporty się z tego generują i przyspiesz swoją pracę, nawet jeśli do tej pory używasz innego oprogramowania, czy korzystasz z firmy zewnętrznej. Może jest to czas na przyspieszenie swojej pracy, ściągnięcie wszystkich elementów do siebie, do firmy.
Tak naprawdę rozliczenie 50 kierowców zajmuje około 6-7 minut. Biorąc pod uwagę, że są przygotowane pliki, że wiemy ile kierowca ma zarobić netto do ręki, trzeba tylko odpowiednio te dokumenty wyprodukować, wygenerować i dopasować do listy płac. Czy to będzie kwestia integracji z systemem kadrowo-płacowym i wygenerowania gotowego pliku, czy to będzie przepisanie tych elementów z gotowego raportu, to już jest rzecz techniczna.
Polecam spróbować. Poniżej formularz kliknij, pobierz oprogramowanie, przez 14 dni bezpłatnie możesz robić pełną wersję bez żadnego problemu, nie ma tutaj żadnych ograniczeń. Wszystkie funkcje są dostępne.
Polecam.